15 Jan
15Jan

 מצאתם את דירת החלומות, דירה חדשה מקבלן, רוכשי דירות נוטים לחשוב שבעסקת רכישה מקבלן אין צורך   בייצוג עו''ד מטעמם, כי לכאורה מדובר בחוזה אחיד ומשלמים לעו''ד של הקבלן שמגן על זכויותיהם.           אך לא כך הדבר, עו''ד של קבלן אחראי רק על רישום הזכויות בדירה, ולכן, ישנה חשיבות לעו''ד מקצועי שילווה אתכם בתהליך.

גם הסכם רכישת דירה מקבלן הוא עמוס בפרטים ודורש בדיקות רבות, ולעיתים יש שינויים שצריך לערוך בהתאם מול עו''ד של הקבלן, כעת נמנה את הדברים החשובים:

בדיקת הפרויקט- היזם והקבלן, בדיקת המוניטין והניסיון שלהם, האם יש זכאות לבנות את הפרויקט על הקרקע, האם יש היתר בניה, או שרק הוגשה תכנית. האם אין שעבודים/עיקולים ואין הליכים משפטיים.

אישור עקרוני מהבנק- בדיקת אישור עקרוני לגבי גובה המשכנתא שתוכלו לקחת, כדי שאכן תוכלו לעמוד בהתחייבויות וחלילה לא תהיו בהפרת חוזה.

ליווי בנקאי- שהפרויקט יהיה מלווה בליווי בנקאי שנותן בטחונות וערבויות, דבר זה נותן לכם שקט נפשי משום שכספכם מובטח וישמש לבניית הפרויקט, דבר זה נועד למקרים שקבלן נקלע למצב של פשיטת רגל וכספכם יכול ללכת חלילה לטמיון.

לוח תשלומים- מועד תשלומים עפ''י חוק, מחולקים בהתאם לקצב התקדמות הבנייה.

מפרט טכני -בדיקה שאכן כל מה שהובטח לכם במהלך המו''מ אכן מופיע במפרט ואם יש צורך בשינויים ותוספות על פי טעמכם.
מועד מסירת הדירה- ישנה חשיבות לנוסח הסכם במקרה שקבלן מפר את התחייבותו כלפיכם לדוגמה: במקרה של איחור במסירת הדירה. במקרה כזה על הקבלן לשלם פיצוי מוסכם ודמי שכירות ראויים, וכאשר כבר קיבלתם את הדירה יש כמובן לקבל אותה מושלמת, אך לא תמיד זה כך וישנם ליקויים שמתגלים בדירה, אז באחריות הקבלן לתקן את הליקויים. ישנה כמובן תקופת בדק.

לסיכום: יש להבין כי חוסר תשומת לב לדברים שלא נבדקו כראוי בעסקה עלול לסכן כסף רב, ולהפוך את העסקה ללא כדאית. חשוב לזכור, אין מדובר בחוזה אחיד וניתן לערוך בהסכם המכר ובנספחיו שינויים, לכן חשוב כאשר מבצעים עסקה של רכישת דירה מקבלן שילווה אתכם עו''ד מקצועי מתחום הנדל''ן.

 ליצירת קשר עו''ד מרים צלקישוילי, נייד- 0528328515.




הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.